leonidaszazelis

Thursday, December 9, 2010

# 16 - Slang of the Day - "back seat driver"


Definition
Someone who gives unwanted advice; someone who tries to run things even though they don't have the power or authority to do so; a passenger in a car who keeps giving advice to the driver that the driver has not asked for.
(Alguém que dá conselhos indesejados, alguém que tenta executar coisas mesmo que elas não têm o poder ou autoridade para fazê-lo. Um passageiro em um carro que fica dando pitacos não solicitados para o motorista.)

Examples
Rob is the worst back seat driver I know - he's always telling me what to do.
(Rob é o pior inxirido que eu conheço- sempre me dizendo o que fazer.)
I wish I could tell my boss to stop being such a back seat driver. I don't need to hear his comments every ten minutes!
(Eu gostaria de poder dizer ao meu chefe para deixar de ser um intrometido. Eu não preciso de ouvir seus comentários a cada dez minutos!)

Etymology
Sometimes people riding in the back of a car will give advice to the driver; this is usually more annoying than helpful. This phrase can be used literally (in a car) or more generally to make fun of someone who is giving unwanted advice.
(Às vezes as pessoas andando na traseira de um carro vai dar conselhos para o condutor, o que geralmente é mais irritante do que útil. Esta frase pode ser usada literalmente (no carro) ou, mais geralmente para tirar um sarro de alguém que está dando conselhos indesejados.)

Synonym
meedler, busybody, nosy
(intrometido, inxirido, xereta) 


Clique aqui para compartilhar com seus amigos!!!
 

No comments :

Post a Comment

Deixe seu comentário! Ele é muito importante para o desenvolvimento do Blog. Ainda hoje seu comentário será postado aqui.